Història

La Fundació Agbar, des del 1961, posa el coneixement d’Agbar al servei de la millora de la qualitat de vida de les persones i el medi ambient.

Fundació

Des de la Fundació Agbar volem continuar duent a terme la nostra activitat de posar el coneixement d’Agbar al servei de la millora de la qualitat de vida i mantenir el compromís social amb les persones i el medi ambient.

Fundació Agbar / Fundació / Història

Història

Els inicis de la Fundació Agbar es remunten als anys seixanta, ara fa més de cinquanta anys.

La Fundació Agbar es va crear el 1961 com a Centre d’Estudis i Investigació de l’Aigua, per la Societat General d’Aigües de Barcelona juntament amb altres empreses, entre les quals hi havia l’Empresa d’Aigües del Riu Besòs i la Companyia Industrial del Llobregat, amb la participació de la Societat Civil d’Empreses Subministradores d’Aigua. El 1985 se’n va fer el càrrec la Societat General d’Aigües de Barcelona i el 1998 va adoptar la denominació actual de Fundació Agbar.

L’objectiu del Centre d’Estudis era l’estudi dels problemes relacionats amb l’aigua i la seva indústria en diferents línies de treball:

• Estar en contacte amb entitats similars espanyoles i internacionals.
  • Crear un fons documental.
  • Portar a terme activitats docents i divulgatives de caràcter científic.
  • Publicar treballs sobre el proveïment d’aigua a Barcelona.

El Centre d’Estudis va continuar la publicació de la revista de la Societat General d’Aigües de Barcelona, Agua, que incloïa col·laboracions científiques i literàries, difonia l’activitat de centres semblants d’altres països i donava tota mena de notícies relacionades amb l’aigua a les ciutats espanyoles i al món.

La Fundació Agbar vol seguir duent a terme la seva activitat de posar el coneixement d’Agbar al servei de la millora de la qualitat de vida i mantenir el compromís social amb les persones i el medi ambient. Per això, promou i actua sobre tres eixos:

• Compromís amb les persones
  • Compromís amb la cultura i el coneixement
  • Compromís amb la innovació i el medi ambient
Façanda Can Serra

Edifici de Can Serra, seu de la Fundació Agbar