Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / Més de 1.800 persones omplen el Museu Agbar de les Aigües per la Nit dels Museus

24 Maig 2016

El Museu Agbar de les Aigües va acollir dissabte una nova edició de la Nit dels Museus. Els concerts de The Sick Boys, del Taller de Músics, i la visita al refugi antiaeri de la Central Cornellà van ser les activitats més destacades d’una jornada que va omplir, un any més, el museu de visitants.

Amb motiu de la celebració de la Nit dels Museus, els visitants del Museu Agbar de les Aigües van poder conèixer el refugi antiaeri de la Central Cornellà per segon any consecutiu. Construït durant la Guerra Civil espanyola com a refugi per als treballadors d’Aigües de Barcelona, aquest espai va permetre que durant el conflicte l’activitat de la central no s’aturés en cap moment.

Els concerts de The Sick Boys van fer gaudir els visitants d’una nit a ritme de rock&roll i swing. Aquesta banda forma part del projecte Cabal Musical, a través del qual la Fundació Agbar col·labora amb el Taller de Músics per a la formació musical de persones provinents d’entorns vulnerables.

Com cada any, l’exposició permanent va registrar una gran afluència de públic, que no es va voler perdre la posada en marxa de la màquina de vapor, i va poder visitar els diferents espais de l’edifici modernista de 1909. Com a novetat, enguany els visitants van poder recórrer el museu i convertir-se en els protagonistes d’una aventura interactiva, gràcies a l’app ‘Origen’. Es tracta d’un joc interactiu que fusiona experiència real i ficció, i que permet descobrir el museu d’una manera completament nova, basant-se en la tecnologia iBeacon i els gamebooks, els còmics interactius “tria la teva aventura” del segle XXI. En total, el museu va rebre més de 1.800 visites al llarg de la nit.

La Nit dels Museus s’emmarca en la celebració del Dia Internacional dels Museus, un esdeveniment organitzat anualment el 18 de maig pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des de 1977, amb l’objectiu de conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat. L’edició d’enguany ha estat dedicada al tema “Museus i paisatges culturals”, tot reconeixent el paper que juguen els museus en l’educació i l’enriquiment de les cultures, els intercanvis culturals, i en la interrelació i la cooperació dels diferents pobles del món.