Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / Òscar Camps, director de Proactiva Open Arms, explica les operacions a l’estiu d’aquesta ONG al mar Mediterrani

9 Setembre 2016

El director de Proactiva Open Arms, Òscar Camps, ha visitat la Ciutat de l’Aigua per explicar les operacions d’aquesta ONG durant l’estiu al mar Mediterrani. Des que van iniciar les tasques de salvament al juliol, aquesta entitat badalonina, l’única de rescat que treballa per mar a la costa mediterrània a favor dels refugiats, ha rescatat 7.000 persones.

Òscar Camps va detallar en la trobada amb Ignacio Escudero, patró delegat de la Fundació Agbar i director general d’Aigües de Barcelona, les operacions que han dut a terme al juliol i a l’agost a les aigües del Mediterrani central. En aquests dos mesos, els voluntaris de Proactiva Open Arms, a bord del veler Astral i amb el suport de la llanxa de salvament apadrinada per la Fundació Agbar, han viscut jornades en què han rescatat des de 700 persones fins a 3.000, com va succeir el 29 d’agost passat. En total han salvat unes 7.000 persones des que van iniciar les tasques de salvament davant les costes de Líbia al juliol.

En l’acte, Ignacio Escudero va entregar a Òscar Camps, que també va ser  Català de l’Any 2015, els 29.000 euros recaptats per la Fundació Agbar per adquirir una llanxa de salvament d’ajuda als refugiats per a les operacions de l’ONG badalonina. Cal destacar que 4.024 euros s’han recaptat gràcies a la campanya de microdonacions que la Fundació Agbar va iniciar al juny, mentre que l’import restant ha estat sufragat per l’entitat mateixa.

Fes clic aquí per escoltar la cançó "Ríos de lágrimas", composta per Ángel García (guitarra), operari d'Aigües de Barcelona, per donar suport a la campanya de col·laboració amb Proactiva Open Arms.