Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar amplia la col·laboració amb la Creu Roja amb el suport al programa per a la integració d’infants refugiats

26 Setembre 2016

El director general d’Aigües de Barcelona i patró delegat de la Fundació Agbar, Ignacio Escudero, ha signat un conveni amb el president de Creu Roja Catalunya, Antoni Aguilera, per col·laborar en el seu programa de suport al col·lectiu de refugiats que arriben a Catalunya des de diferents països. La Fundació Agbar aportarà 15.000 euros, que es destinaran a la integració d’uns 50 infants refugiats a Catalunya el 2016.

En total, la Creu Roja gestiona a través d’aquest programa d’asil 48 places d’acollida a la demarcació de Barcelona i 88 a Catalunya, en les quals s'acullen tant famílies com persones soles. Els infants d’aquestes famílies són un dels col·lectius més vulnerables i, per tant, la seva atenció és prioritària, sobretot en l’àmbit de la salut i l’educació. Per aquest motiu, el programa preveu donar suport a l'atenció sanitària dels infants de famílies refugiades en situacions no cobertes totalment pel sistema públic, així com a l'atenció educativa per afavorir-ne la integració en la nostra societat.

Compromesos amb l’alimentació infantil

A més, la Fundació Agbar ha renovat per quart any consecutiu el conveni de col·laboració amb la Creu Roja per garantir l’alimentació dels infants i les seves famílies al llarg de l’any, i sobretot en el període estival. En virtut d’aquest acord, la Fundació Agbar hi destinarà 100.000 euros, cosa que suposa una aportació de 76 euros per infant al mes. Amb aquesta acció, la Fundació Agbar presta suport un any més al programa d’alimentació infantil de la Creu Roja, i dóna continuïtat al conveni que va signar l’any 2013 amb aquest entitat social.

Compromesos amb els més vulnerables

Aquest conveni s’emmarca en la voluntat de la Fundació Agbar de col·laborar amb entitats que duen a terme projectes adreçats a corregir situacions de dèficit alimentari.

El 2013, la Fundació Agbar i la Creu Roja van signar un altre acord per pal·liar les dificultats en el pagament del servei de l’aigua de les persones grans amb dificultats ateses per aquesta entitat social. El conveni va permetre reforçar les línies d’actuació iniciades per la Fundació Agbar per fer arribar el Fons de Solidaritat als col·lectius que més ho necessiten. Ara com ara s’han concedit més de 80.000 ajuts, els quals han beneficiat més de 15.000 famílies.