Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar dóna suport a la presentació de DytectiveU, un joc interactiu que detecta el risc de dislèxia entre els infants

2 Maig 2017

Change Dyslexia, la xarxa d’ajuda a les persones amb aquesta malaltia, va presentar divendres al CosmoCaixa DytectiveU, un joc interactiu per a dispositius mòbils que a través d’un test detecta el risc de dislèxia entre els infants i ajuda a millorar-ne les capacitats per llegir i escriure. L’acte va tenir el suport de la Fundació Agbar.

L’acte, al qual va assistir la fundadora de Change Dyslexia, Luz Rello, el director del programa d’Emprenedoria Social de la Fundació Bancària La Caixa, Francesc Ventura, i el director de la Fundació Agbar, Eduard Pallejà, arriba després d’una campanya de crowdfunding a Kickstarter per donar suport al projecte, sis anys de treball d’un equip multidisciplinari compost per científics i voluntaris de tot el món hispànic (60 col·legis, 30 centres, 4 fundacions i 3 universitats a més de prop de 300 voluntaris).

DytectiveU és un joc interactiu per a dispositius mòbils que compta amb dos mòduls clarament diferenciats. En el primer, els nens afectats poden seguir les seves lliçons, en forma de joc, que mostren fins a 35.000 exercicis en els quals la dificultat s’adapta a les necessitats detectades en lliçons prèvies. El segon mòdul, en canvi, mostra un entorn per als professionals o els pares, que poden veure l’evolució de l’infant. Concretament, els professionals trobaran l’evolució diària de fins a 24 variables relacionades amb la lectoescriptura. Es tracta del primer joc que dóna suport a la dislèxia tenint en compte tantes variables: capacitats lingüístiques, memòria de treball, processos perceptius i funcions executives.

Els ingressos que generi l’aplicació es destinaran als fins socials de Change Dyslexia: mantenir la gratuïtat del test de dislèxia, crear beques per poder tractar nens afectats de dislèxia amb escassos recursos i obrir noves línies d’investigació científica per ajudar a la dislèxia.

Es calcula que entre el 10% i el 15% de la població té dislèxia, un trastorn d’aprenentatge que afecta la lectura i l’escriptura però no la intel·ligència general. A Espanya aproximadament 600.000 infants en edat escolar tenen dislèxia, i prop d’11 milions si incloem l’Amèrica Llatina. Només un terç ho sap i rep suport, la qual cosa genera altes taxes d’abandonament escolar per aquest motiu.

Fes clic aquí per saber-ne més i descarregar l’app