Tot allò que fem per a les persones i entitats amb les quals col·laborem

Fundació Agbar / Notícies / La Fundació Agbar i l’Ajuntament de Sant Boi, compromesos amb l’acollida i integració dels refugiats

19 Abril 2018

El director de la Fundació Agbar, Eduard Pallejà, ha signat el conveni amb l’alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret, per col·laborar en el Pla Municipal d’acollida a Persones Refugiades a Sant Boi. La Fundació Agbar aportarà més de 33.000 euros, que es destinaran a un projecte “Sant Boi Ciutat Refugi”, que neix del compromís de l'Ajuntament de Sant Boi en la defensa dels drets humans i la pau i en una llarga trajectòria en l'àmbit de la cooperació, la solidaritat i la pau, així com en el procés d'acollida i integració de persones nouvingudes.

El projecte vol enfortir el sistema estatal d’acollida i d’acompanyament integral a persones refugiades al municipi, amb aposta per la plena inclusió i autonomia de les persones i famílies, a través d’un projecte d’atenció integral i especialitzat. El pla planteja l'acollida des d'una perspectiva integral que comprèn tres àmbits d'actuació: la col·laboració en la tasca d'assistència a les persones refugiades en els països d'origen i trànsit, l'acollida a la ciutat de Sant Boi i l'educació per la solidaritat i la incidència política a la ciutadania en general i a l'àmbit de l'ensenyament en especial.

Compromesos amb els refugiats

Aquesta iniciativa s’emmarca en la voluntat de la Fundació Agbar, plasmada en el Pla d’Acció 2018, de reforçar el compromís amb l’acció social orientat als col·lectius en situació de vulnerabilitat, en aquest cas les persones refugiades. El 2016, la Fundació Agbar va col·laborar amb el programa de suport al col·lectiu de refugiats de Creu Roja Catalunya, per tal de facilitar la integració de 50 de les persones nouvingudes que van arribar a Catalunya des de diferents països.  També el mateix any, va apadrinar una llanxa de salvament a la costa mediterrània per a l’ONG Proactiva Open Arms.