Tot allò que fem per a les persones i entitats amb les quals col·laborem

Fundació Agbar / Notícies / Comencem el curs amb molta força i nous reptes

7 Setembre 2018

Comencem el curs amb molta força i nous reptes

Durant el curs 2018-2019 que tot just comença, inaugurem nous projectes amb diferents entitats amb les quals estem de poder col·laborar.  En la reunió del Patronat del passat mes de maig, es van establir noves col·laboracions que comporten nous projectes socials i educatius.

Pel que fa als plans de l‘àmbit de la formació, donarem suport a la Fundació ACIS en un projecte de formació i inserció a un grup de 17 alumnes d’entre 16 i 21 anys, que no disposen de l’ESO i es troben en risc d’exclusió social. D’aquesta manera contribuirem a la seva capacitació i educació integral, i afavorirem a disminuir l’abandonament escolar al nostre país.  Seguint la mateixa línia, col·laborarem amb el Club Infantil i Juvenil Sanfeliu. Participant en els processos formatius i en la millora de la qualitat de vida de joves en situació vulnerable dels barris de Sanfeliu de l’Hospitalet de Llobregat i de Sant Ildefons de Cornellà. També en l’àmbit formatiu, treballarem amb La Carena, que ofereix beques per a la reintegració de joves en risc d’exclusió social, tant en el procés educatiu com en el món laboral, en els àmbits de la restauració i el comerç. D’aquesta manera s’ofereix als joves una formació de qualitat i especialitzada.

Respecte a projectes adreçats a la infantesa, col·laborarem amb el Casal dels Infants en el projecte Vincles, el qual es basa en reforçar l’educació per a nens en situació de pobresa i amb entorns familiars en situació vulnerable. Tot donant suport en l’acompanyament de mares amb fills menors de 3 anys. També recolzem la tasca de l’Escola Bressol Especialitzada-CAE de Nexe Fundació, d’atenció específica i individualitzada a infants amb pluridiscapacitat, amb beques per a nens i nenes de famílies en situació de vulnerabilitat. Des de l’any anterior, un dels nostres objectius principals és treballar en projectes que aportin dignitat i oportunitats a les persones per sortir de la pobresa i intentar oferir oportunitats, des de la infància, a les persones que ho necessiten.

En relació a projectes que vetllen per millorar la qualitat de vida de persones amb enfermetats i les dels seus familiars, col·laborarem amb la Fundació Paliaclínic, que treballa amb l’objectiu de proporcionar a pacients i familiars sense recursos, l’atenció pal·liativa necessària perquè puguin afrontar en el propi domicili un procés de malaltia avançada. En la mateixa branca, cooperem amb la Fundació Pascual Maragall en la millora del benestar dels cuidadors de persones amb Alzheimer, donant suport al programa de grups terapèutics per compartir experiències i emocions i aprendre a enfrontar-se a la malaltia. Creiem molt important el fet d’oferir una millor  qualitat de vida a les persones en situació de vulnerabilitat.

Finalment, també col·laborem amb dos projectes socials des d’una vessant més integradora. En primer lloc, donem suport al programa Cohabitatge de la Fundació Mambré, que va dirigit a persones que poden assumir el cost de l’habitatge però necessiten suport social per la facilitació de la convivència. En segon lloc, col·laborem en el projecte d’auto-ocupació de la Fundació Servei Solidari per a la integració sociolaboral de dones migrades emprenedores que es troben en situació d’exclusió financera, donant-los suport en l’acompanyament psicosocial.

Aquest nou curs l’encarem amb una visió encara més humanitària i amb moltes ganes d’assolir noves fites. Volem seguir transformant el nostre entorn i potenciant l’esperit col·laboratiu per tal de sumar sinergies amb les entitats que ens envolten.