Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / Leon Sandler: "Les idees innovadores han de passar de les universitats i els centres de recerca al mercat"

17 Octubre 2014

Leon Sandler ha participat aquest migdia en una nova edició del CERCLE DE L'AIGUA, l'espai de debat i reflexió impulsat per la Fundació Agbar, en el marc de la setmana sobre la cultura de la innovació i emprenedoria organitzada per Agbar

A la conferència, titulada "Cultura de la innovació i emprenedoria", el director executiu del centre per a la innovació tecnològica Deshpande de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) ha donat les claus per comercialitzar productes a partir d'invents desenvolupats a universitats i centres de recerca: "La missió del nostre centre és contribuir a la creació de productes amb un fort impacte econòmic i social a través de la innovació tecnològica, i per això cal que les idees passin del laboratori al mercat". En aquest punt, Sandler ha aclarit que "les universitats no fabriquen productes, sinó les empreses, per tant la recerca a les universitats s'ha de complementar amb una forta inversió econòmica que permeti convertir quelcom innovador en un producte útil per al mercat".

Per al director executiu del Deshpande, tot procés d'innovació ha de seguir tres fases: "La primera, destinada a seleccionar els projectes amb potencial comercial; la segona, a orientar-los per reduir els riscos de mercat; i en darrera instància, a connectar els centres de recerca i les empreses per tal d'introduir aquests invents al mercat".

En els seus 12 anys d'existència, el Deshpande Center for Technological Innovation del MIT ha rebut unes 500 propostes, de les quals 120 s'han convertit en projectes. Aquests han originat 28 empreses spinouts que, amb un capital de 500 milions de dòlars, desenvolupen i ofereixen productes i serveis innovadors amb potencial a llarg termini per transformar mercats clau com l'energia, la il·luminació, la investigació i l'atenció mèdiques, o les TIC.

Quant a l'emprenedoria, Leon Sandler considera que "no és innata, sinó que les seves habilitats i actituds s'aprenen, i cal fer-les en equip". "Els emprenedors tenen uns recursos limitats que han de saber fer servir amb creativitat, claredat, i sempre en equip", ha indicat.

Àngel Simon, president executiu d'Agbar, ha presentat l'acte fent èmfasi en el compromís amb la innovació del grup: "Invertim més de 15 milions d'euros anuals en innovació i comptem amb 225 professionals dedicats a la recerca. Ells són la nostra força", i ha lloat el model publicprivat del centre tecnològic dirigit per Sandler, "que connecta universitat i empresa amb gran encert". Càrrecs públics, així  com representants d'universitats, centres de recerca i empreses de referència del sector tecnològic i de les TIC han assistit a una conferència que s'ha pogut seguir en directe per streaming i Twitter.

Per aquest any estan previstes noves edicions del Cercle de l'Aigua. La propera, dimecres 22 d'octubre a les 12.30 hores a la Torre Agbar amb la presència de Guillem López Casasnovas, catedràtic d'economia de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i conseller del Banc d'Espanya. Trobareu tota la informació de les activitats del Cercle de l'Aigua al web www.cercledelaigua.cat.