Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / Àngel Simon: "Pel grup Agbar l'aigua és la nostra passió i el Museu és la manera de transmetre-la"

16 Maig 2014

Àngel Simon, president executiu d'Agbar, ha anunciat aquest matí la renovació de l'exposició permanent del Museu Agbar de les Aigües, ubicat a les instal·lacions de la centenària Central Cornellà, amb la mirada posada en el 150è aniversari d'Aigües de Barcelona el 2017.

"Farem un museu del futur en què l'aigua serà present pertot arreu", ha indicat Àngel Simon, qui ha anunciat a més el futur emplaçament del Centre de Congressos d'Agbar a la Masia de Can Serra, pròxima al Museu. Per a Àngel Simon, "El coneixement és la millor via per enriquir-nos com a persones i com a societat moderna que som. Per al Grup Agbar, l'aigua és la nostra passió. I aquest Museu és una manera de transmetre-la". El president executiu d'Agbar ha indicat que en els propers mesos es coneixeran més detalls d'aquest projecte impulsat per la Fundació Agbar.

Àngel Simon ha fet aquest anunci en un acte celebrat aquest matí al Museu Agbar de les Aigües amb motiu del Dia Mundial dels Museus i coincidint amb la celebració del seu 10è aniversari que ha comptat amb l'assistència de Ferran Mascarell, conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Antonio Balmón, alcalde de Cornellà i vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), així com d'altres personalitats.

Ferran Mascarell ha ressaltat en la seva intervenció el compromís d'Agbar amb la cultura i el coneixement: "Catalunya té una llarga tradició en la conservació del patrimoni, de la qual n'hem d'estar orgullosos. I estem molt contents amb la magnífica aportació que fa el Museu Agbar de les Aigües al patrimoni cultural del país", ha indicat.

De la seva banda, Antonio Balmón, alcalde de Cornellà de Llobregat, ha recalcat  la importància d'un museu que al llarg d'aquests 10 anys s'ha convertit en un "espai cultural de referència per a Cornellà i els municipis del seu entorn".

Com a convidat d'honor en aquesta celebració, Massimo Negri, director de l'Acadèmia Europea dels Museus, ha repassat el passat, present i futur dels museus corporatius tot destacant la seva funció fonamental com a "transmissors de coneixements a la societat, a més de contribuir a la formació dels seus treballadors". Per a Massimo Negri, "els museus neixen per ser eterns, però s'han d'actualitzar. I 10 anys és un cicle adequat per renovar-se", i ha destacat la voluntat d'Agbar de renovar el seu Museu amb l'objectiu "d'oferir una experiència inoblidable als seus visitants", fet que demostra al seu parer "el compromís d'Agbar amb la societat, la cultura i el coneixement".