Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / Àngel Simon "És temps d'actuar per impulsar el desenvolupament sostenible"

20 Març 2015

Àngel Simon "És temps d'actuar per impulsar el desenvolupament sostenible"

A l'acte, que ha servit a més per inaugurar el nou auditori de la companyia, Àgora Agbar, al Museu Agbar de les Aigües, Àngel Simon ha demanat "esforç i implicació" per fer realitat els Objectius del Mil·lenni de Nacions Unides: "Hem complert pel que fa a l'aigua potable però no al sanejament, i en algunes zones de l'Àfrica subsahariana no hem arribat a cap dels objectius marcats. Hem de fer un esforç col·lectiu per fer realitat el dret a l'aigua i el sanejament per a totes les persones del món". "A Agbar ja hem començat a caminar cap al desenvolupament sostenible. Ens hem imposat criteris interns per a la limitació de la petjada de carbó i hídrica per ser autosuficients energèticament", ha indicat Àngel Simon, per qui "la gestió dels recursos ha de ser, necessàriament, sostenible".

El president executiu d'Agbar també s'ha referit a la implicació social de la companyia: "Desitjaríem que no fossin necessàries, però mentre hi hagi famílies que ho passin malament, les ajudes socials i la nostra col·laboració amb entitats com Creu Roja, Càritas o Fundació Astoreca a Xile seguiran en els propers anys". Des de la seva creació el 2012, el Fons de Solidaritat de la Fundació Agbar ha concedit 30.000 ajudes que han beneficiat 9.000 famílies.

En la seva intervenció, Gro Harlem Brundtland, exprimera ministra de Noruega i membre del High Level Global Sustainability Panell de Nacions Unides, ha repassat els reptes de 2015 pel que fa al canvi climàtic, amb especial atenció a la preservació dels recursos hídrics, punt clau per al desenvolupament sostenible i element central del Dia Mundial de l'Aigua 2015, que l'ONU celebra el 22 de març. '' L'any 2015 és el de l'esperança per al desenvolupament sostenible. Els efectes del canvi climàtic s'estan produint en tots els continents, des dels països més pobres fins als més rics, i no només afecten l'agricultura, els recursos hídrics, la salut humana i els ecosistemes, també plantegen enormes riscos per a l'estabilitat econòmica i la seguretat de les nacions. Per aquest motiu és essencial que els governs deixin de pensar en si mateixos i acabin el seu treball sobre un nou acord climàtic universal aquest mateix any '', ha afirmat Brundtland.

Per a la exprimera ministra, cal "conduir tots els països i totes les persones cap a una era de desenvolupament sostenible i progrés i, al mateix temps, protegir el planeta Terra", per al que "només hi ha una alternativa viable i acceptable: una proposta àmplia i coherent per vèncer la pobresa i garantir la dignitat, els drets humans, l'atenció sanitària i l'educació per a tots".

A l'acte, al qual han assistit alcaldes, regidors i altres càrrecs de l'àrea metropolitana de Barcelona, ​​també han intervingut Ignacio Escudero, director general d'Aigües de Barcelona; Xavier Trias, alcalde de Barcelona i president de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que ha definit a Agbar "com un referent en implicació social"; Antonio Balmón, alcalde de Cornellà de Llobregat i vicepresident executiu de l'AMB; i José Montilla, expresident de la Generalitat de Catalunya.

L'esdeveniment s'ha completat amb una lectura de poemes relacionats amb l'aigua a càrrec del poeta xilè Raúl Zurita, Premi Nacional de Literatura de Xile (2000) i l'actuació musical de l'Escolania de Montserrat.