Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / La Torre Agbar s'il·lumina de blau per l'autisme

2 Abril 2014

La Torre Agbar s'il·lumina de blau per l'autisme

Amb motiu del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, la Torre Agbar s'il·luminarà aquesta nit de blau entre les 9 del vespre i la mitjanit per sumar-se a la sensibilització sobre aquest trastorn.

El 2007 l'Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 2 d'abril Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme per posar de relleu la necessitat d'ajudar a millorar les condicions de vida dels infants i adults que manifesten aquest trastorn.

Per aquest motiu, la Torre Agbar s'il·luminarà de blau aquesta nit, sumant-se un any més a la iniciativa que a Catalunya impulsen entitats com Planeta Imaginario o l'Associació Aprenem a Catalunya i per Autism Speaks a escala global. A Barcelona, també s'il·luminaran de blau fins a catorze edificis singulars més, entre ells l'Ajuntament de Barcelona, el Gran Teatre del Liceu, l'Arc de Triomf, el Park Güell, o el Museu Marítim de Barcelona.

Amb aquesta iniciativa, la Torre Agbar continua amb el calendari d'il·luminacions singulars i de compromís amb la societat i el medi ambient que vol oferir a la ciutadania de Barcelona i de tot el món: la propera, el dijous 8 de maig, coincidint amb el Dia Mundial de la Creu Roja, que aquest any coincideix amb el 150è aniversari de Creu Roja Espanyola.

El Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) és un trastorn neurològic que afecta la percepció i el processament cerebral de la informació. Aquesta discapacitat permanent del desenvolupament es manifesta en els tres primers anys d'edat i afecta d'1 de cada 150 naixements (els darrers estudis als Estats Units parlen d'una prevalença d'1 de cada 91).