Som notícia perquè ens mouen les persones i la seva realitat.

Fundació Agbar / Notícies / Aigües de Barcelona participa a la jornada científica en homenatge a l’ecòleg Ramon Margalef a la Universitat de Barcelona

5 Novembre 2015

L’acte, celebrat a la Facultat de Biologia de la UB, va incloure la conferència de  l’ecòleg nord-americà Robert E. Ricklefs, premi Ramon Margalef d’Ecologia 2015. Aquest guardó, instaurat en homenatge a la figura del científic català, està impulsat per la Generalitat de Catalunya per reconèixer aquelles persones d’arreu del món que s’han distingit de manera excepcional en el món de l’ecologia.

La jornada científica es va completar amb la presentació del llibre Ramon Margalef, ecólogo de la biosfera. L’obra, editada amb motiu del desè aniversari de la seva mort, repassa la biografia científica de Ramon Margalef (1919-2004), catedràtic emèrit de la Universitat de Barcelona i un dels científics més productius i citats del món en l’àmbit de l’ecologia. El llibre compta amb la col·laboració de la Fundació Agbar. Precisament, en els anys 60 del segle passat, Ramon Margalef va col·laborar amb la revista Aigua, editada per una entitat antecessora de la Fundació. Diversos estudis publicats en aquesta revista van permetre a Aigües de Barcelona ser una de les primeres empreses a incorporar els indicadors biològics en la valoració de la contaminació hídrica.

Presentació del llibre a l’Àgora Agbar

La Fundació Agbar, patrocinadora de la biografia científica de Ramon Margalef, farà el seu homenatge a l’ecòleg català el proper dijous 12 de novembre a partir de les 12.30 hores a l’Àgora Agbar. L’acte comptarà amb la participació del president executiu d’Agbar, Àngel Simon, el rector de la UB, Dídac Ramírez, i els autors del llibre, entre d’altres.